وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین
۵ (۱۰۰%) ۱ vote[s]
tehran 1 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین2 1 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران

tehran 1 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران

اتحادیه صنف وانت بار

تماس با اتحادیه

تلفن اتحادیه 6473

کانال تلگرام اتحادیه صنف وانت بار
وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

وانت‌بارهای نیسان، پیکان، مزدا، آریسان، کانتینر‌داران و یخچال‌داران و به‌طور کلی رانندگانی که اجازه حمل‌ونقل بار تا ۳.۵ تن را دارند، مدتی است با مشکلات ناشی از بخشنامه‌ها و قوانین پیچ‌درپیچ روبه‌رو شده‌اند. این رانندگان نمی‌توانند بیمه شوند و اتحادیه آنها قدرت کافی برای حمایت از آنها در مسائل گوناگون را از دست داده است. […]

وانت‌بارهای نیسان، پیکان، مزدا، آریسان، کانتینر‌داران و یخچال‌داران و به‌طور کلی رانندگانی که اجازه حمل‌ونقل بار تا ۳.۵ تن را دارند، مدتی است با مشکلات ناشی از بخشنامه‌ها و قوانین پیچ‌درپیچ روبه‌رو شده‌اند.

این رانندگان نمی‌توانند بیمه شوند و اتحادیه آنها قدرت کافی برای حمایت از آنها در مسائل گوناگون را از دست داده است. این همان موضوعی است که بارها نسبت به آن هشدار داده و گفته بودیم که اگر شهرداری دست از موازی‌کاری برندارد، هفت اتحادیه مربوط به حمل‌ونقل تهران در عمل از کار می‌افتند و اختیارات بخش خصوصی به نهادی عمومی و غیردولتی واگذار می‌شود. این اتفاقی است که در اتحادیه حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری و پیک موتوری تهران به وقوع پیوسته و این اتحادیه را در شرایطی قرار داده که به تعبیر رئیس هیات مدیره آن، از اختیارات اولیه محروم شده است. این مشکل از آنجایی پدید آمد که از سال ۹۵ شهرداری تهران مسئول ساماندهی بار و کالا شد اما دولت هنوز نسبت به تهیه و تدوین بخشنامه چگونگی نظارت شهرداری و تعریف دقیق حیطه مسئولیت شهرداری در این حوزه ازجمله چگونگی صدور پروانه کسب از سوی اتحادیه‌‌های صنفی اقدام نکرده است. در این‌باره داود محمدی، رئیس جدید اتحادیه حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری و پیک موتوری تهران در  گفت‌وگویی مفصل با روزنامه صمت به تشریح وضعیت صنوف مرتبط با حمل و نقل پرداخت. 

شما از چه زمانی ریاست اتحادیه را تحویل گرفتید و این تغییر در هیات رئیسه به چه علت انجام شد؟
من از آبان ۹۷ این پست را تحویل گرفتم و البته پیش از آن نیز بازرس این اتحادیه بودم. این تغییر در هیات رئیسه به‌دلیل عزل رئیس پیشین این اتحادیه انجام شد و به این ترتیب من اتحادیه‌ای را که با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بود، تحویل گرفتم. علاوه بر این، مشکلاتی که برای خود اتحادیه پیش آمده بود که درحال‌حاضر بخشی از آنها حل شده است، برخی نهادها نیز موانعی برای این صنف ایجاد کردند که مجموعه این اتفاق‌ها، این اتحادیه را به اتحادیه‌ای با منابع مالی صفر، بدهی بسیار و بدون اختیارات در صدور جواز و ارائه خدمات به اعضا تبدیل کرده است.

یکی از کارهای اصلی هر اتحادیه صدور مجوز فعالیت است. چگونه ممکن است که چنین اجازه‌ای نداشته باشید؟! بیشتر توضیح دهید.
همین طور است. اتحادیه‌ای را به من تحویل داده‌اند که با مشکلات عجیبی روبه‌رو است. من از شما می‌پرسم آیا اتحادیه‌ای که نتواند مجوز صادر کند، اتحادیه است؟! آیا اتحادیه‌ای که نتواند عضو بگیرد، اتحادیه است؟! از سال ۹۵ دیوان عدالت اداری رای داده که صادر نشدن جواز از طریق اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلف است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران و هیات‌عالی نظارت بر امور صنفی تنها به این علت که می‌خواهند آیین‌نامه را اصلاح کنند، اجازه صدور پروانه کسب را از ما گرفته‌اند. به ما گفته‌اند که وانت‌بار باید در قالب دفتر کار کند اما از کسی که ۲میلیون تومان ندارد که وانت خود را تعویض کند، چگونه می‌توانیم بخواهیم که دفتر بزند؟ ضمن اینکه این وانت‌بار‌ها در سطح شهر فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند و همه مردم شهر بارهای‌شان را به آنها می‌دهند و به قول عضوی از هیات امنای بازار، برخی از آنها کلیددار‌ حجره‌های بازاریان هستند. بنابراین از یک سو به ما اجازه عضوگیری نمی‌دهند و از سوی دیگر، اتحادیه‌ای با ۲ میلیارد تومان بدهی به من تحویل داده‌اند. 


از مشکلات دیگری که برای رانندگان وانت‌بار پیش آمده است، بگویید.

از رانندگان بی‌بضاعت‌تر نداریم. این رانندگان بیمه نمی‌شوند. نمی‌توانند تعویض پلاک کنند، نمی‌توانند طرح ترافیک بگیرند، نمی‌توانند جواز بگیرند و اتحادیه آنها هم برای پیگیری امورشان پولی ندارد. ما ۲ میلیارد تومان بدهی داشتیم که البته یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را به اتاق اصناف داده‌ایم و اکنون به این دلیل که نمی‌توانیم عضوگیری کنیم، حساب اتحادیه خالی است.

چرا رانندگان زیر نظر این اتحادیه بیمه نیستند؟
به نماینده سازمان تامین‌اجتماعی می‌گوییم که چرا رانندگان را بیمه نمی‎‌کنید، می‌گوید من چه کسی را بیمه کنم؟ وقتی این اتحادیه نمی‌تواند مجوز به آنها ارائه دهد، به نظر ما فرد مورد نظر اصلح و شغل او وانت‌بار نیست. حرف نماینده بیمه درست است. در عمل شاهدیم کسی که جواز ندارد، بیمه هم نمی‌شود. کسی که بیمه نشود، آرم طرح ترافیک هم به او اختصاص نمی‌یابد. اگر آرم طرح ترافیک هم به او اختصاص نیابد، پلاکش هم در صورت نیاز به تعویض، پلاک عمومی نمی‌شود. در نهایت کسی که ۳۰ سال در زیرمجموعه این اتحادیه به‌طور قانونی کار کرده، امروز با شرایط اسفناکی روبه‌رو است. شرایط زندگی این رانندگان به قدری بهم خورده است که من به علت اینکه در معرض شنیدن و روبه‌رو شدن با مشکلات این افراد زحمتکش قرار می‌گیرم، شرایط روحی سختی را پشت سر می‌گذارم.

بخشی از مشکلات رانندگان با شهرداری تهران است؟
بله. همین‌طور است. بخش زیادی از مشکلاتی که داریم با شهرداری است. دو سال است که شهرداری تهران با تمام توان جلو آمده که هفت اتحادیه حمل‌ونقل را زیرپوشش خود ببرد و در این‌باره به ماده ۳۱ و ۳۲راهنمایی و رانندگی که براساس این ماده ساماندهی حمل‌ونقل به شهرداری سپرده شده است، استناد می‌کند. کلمه «ساماندهی» همواره دردسرساز بوده است. در این دو ماده، وظایف شهرداری و حیطه‌های ساماندهی مشخص نشده است و به همین علت اعضای این هفت اتحادیه هر کدام به نوبه خود مشکلات زیادی را متحمل شد‌ه‌اند و به این ترتیب ۷ اتحادیه‌ پول‌ساز برای اتاق اصناف تهران به‌زودی از اتاق اصناف جدا می‌شوند. اگر بخواهم به مشکلاتی که با شهرداری داریم اشاره کنم باید بگویم که به‌عنوان نمونه شهرداری به ما گفته برای حمل هر بار، از شهرداری باربرگ بگیریم. می‌گویند فلسفه این کار این است که بدانند چه باری به کجا می‌رود. اما در واقعیت این اتفاق نمی‌افتد و آنها نمی‌دانند چه باری جابه‌جا می‌شود. گفته‌اند برای هر کسی که سه تا سند باربرگ (هر کدام به مبلغ هزار و ۲۰۰ تومان) ثبت کند، ۷۰ درصد تخفیف آرم طرح ترافیک در نظر می‌گیریم و اگر کسی چنین نکند، ۵۰ درصد تخفیف دارد. در حالی که این محاسبه نادرست است و در نهایت بین کسی که سند باربرگ بگیرد یا نگیرد تفاوتی در تخفیف صدور آرم طرح ترافیک نیست و در واقع گرفتن باربرگ تنها رانندگان را به دردسر می‌اندازد. این تصمیم‌ها بدون حضور نمایندگان اتحادیه گرفته شده است. درباره طرح ترافیک جدید نیز هزینه‌های خرید طرح برای رانندگان بسیار سنگین شده است. می‌گویند تهران را خلوت کرده اما به نظر نمی‌رسد این طور باشد چراکه راننده مجبور است از راه‌های پیچ در پیچی برود و در نتیجه بیشتر در شهر تردد کند تا به هدف برسد. همچنین راننده وانتی که برای ورود به طرح ترافیک پول زیادی داده است، برای اینکه هرچه سریع‌تر کار خود را در منطقه طرح انجام دهد، با عجله رانندگی می‌کند، اعصابش خراب می‌شود و به این علت گاهی نوع رانندگی این قشر زحمتکش مورد اعتراض جامعه قرار می‌گیرد.

شما می‌گویید رانندگان وانت برای گرفتن طرح ترافیک به دردسر افتاده‌اند. پس چه کسی بارها را جابه‌جا می‌کند؟
نتیجه چند ماه بررسی‌های ما نشان می‎دهد بارکشی تاکسی‌ها و ون‌ها رواج یافته است و ما مستنداتی برای اثبات این ادعا داریم که در اختیار این رسانه می‌گذاریم، ون‌ها با برداشتن صندلی‌های‌شان به‌جای مسافر، در مناطق دارای طرح، بار جابه‌جا می‌کنند و در بسیاری از موارد، گشت‎های کنترل‌ نمی‌توانند مانع از تردد آنها شوند.

دیدگاه بگذارید

?s=40&d=mm&r=g - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین
  اشتراک در  
اطلاع از
نام
۹.۵ درصدی قیمت CNG  - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
WhatsApp Image 2019 02 20 at 18.24.20 495x400 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

مسئولان به فکر صنف زحمتکش وانت بار و پیک موتوری باشند

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
اتاق برای تعامل بیشتر با اتحادیه ها  495x400 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین
پرداخت عوارض الکترونیکی اتوبان و آزادراه‌ها  495x334 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

راهنمای پرداخت عوارض الکترونیکی اتوبان و آزادراه‌ها وانت بار

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
photo ۲۰۱۸ ۰۹ ۱۲ ۰۹ ۰۸ ۱۲ 495x400 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

#اتحادیه_صنف_وانت_بار_پیک_موتوری_تهران

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
ساعت اجرای طرح‌های ترافیك و زوج یا فرد در ماه مبارك رمضان 495x400 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

كاهش ساعت اجرای طرح‌های ترافیك و زوج یا فرد در ماه مبارك رمضان

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
495x391 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

توزیع لاستیک دولتی کلیه وانتها

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
495x391 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

توزیع انواع لاستیک وانت دولتی اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران

/
حضور پرشور رانندگان وانت بار و پیک موتوری تهران در مانور ۱۲ بهمن
1041779 - وضعیت صنوف حوزه حمل و نقل در جاده پیچ ‌در پیچ قوانین

تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین

/
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین